Dag 1 - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Marit Wildschut - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Marit Wildschut - WaarBenJij.nu

Dag 1

Blijf op de hoogte en volg Marit

15 Juli 2013 | Turkije, Marmaris

Dag 1: Mijn nieuwe huis.

Gisteravond rond11 uur werd ik als eerste de bus uitgegooid bij de kleurenfontein,ik kon aan mijn reis gaan beginnen! Met 12 kilo op mijn rug door de flessen bacardi,een zijknat shirt door de 36 graden( lees s’avonds 23;00 36 graden!!!!!!) en een veel te zware koffer sjok ik richting het attaturk standbeeld. Kadir zou me daar opwachten maar heb toch maar besloten meteen de bazaar in te duiken naar dennis en serkan,kadir zou ik later wel zien. Op het moment dat serkan me ziet grijnst hij zo erg dat zijn gezicht bijna uitscheurt een welgemeende ‘hooooooooooooooooooooi mattie’ galmt door de bazaar en de turkse mannen kijken echt of ik een product uit de winkel ben wat eindelijk geleverd is! Serkan zegt snel iets in het Turks tegen een klein ventje en binnen 2 minuten staat mijn koffer binnen achter een gordijn en zit ik als een prinses op een bureaustoel die bijna uit elkaar valt met mijn welverdiende appelthee! Na de verplette stroopwafels,plakkerige drop en een beloofd adidaspak gegeven te hebben gaan we voor de winkel lekker een sigaretje doen en even bijkomen. Na een uur was ik weer zen en ging serkan me naar loes brengen dus even snel mijn nieuwe geadopteerde broer dennis doei zeggen en hup het turkse verkeer in, als je dacht dat vliegen eng was? Stap hier dan in een auto! De regels in het verkeer zijn hier opzicht best duidelijk: iedereen neemt gewoon voorrang,borden en stoplichten betekenen niks en het gaat vanzelf wel een keer fout. Een kleine 10 minuten later sta ik voor mijn nieuwe huis en word ik begroet door loes en haar turkse man. Na een korte worsteling met mijn koffer tilt ser die naar de voordeur en zie ik de stapel schoenen staan,owja schoenen uit in huis. Een beetje onwennig trap ik mijn sneakers uit en denk ik van binnen ‘dear lord pleaaaaase laat mijn adidasjes de nacht overleven hierbuiten’ Ik word meteen voorgesteld aan de zwerfhond die sinds 2 dagen in huis is en het gesprek loopt van engels naar nederlands en weer terug. Na tien minuten hebben we al een leuke klik en krijg ik wat te drinken en zitten we buiten op de veranda sigaretjes te roken. Rond 1 uur besluiten we maar naar bed te gaan het was een lange dag en Barstreet komt morgen wel,bovendien heb ik deze week nog 2 ‘verdiepinggenootjes’ en wil ik geen overlast veroorzaken. Mijn koffer word netjes naar boven getild en als de ventilater op stand 3 staat te brullen en iedereen weltrusten gezegd is duik ik mijn heerlijke perfecte bedje in (lees 2persoonsmatras op de grond waarvan je de veren in je reet voelt prikken) ik heb het gevoel dat ik al slaap maar ben nog wakker en zie de uren voorbij gaan op mijn mobiel,als het half 5 is gaat de halal-moskee-bel af en voel ik me eindelijk thuis en val direct erna in slaap. 06.25 ik open mijn ogen en ben klaar wakker.. ik zoek mijn boek in mijn koffer en begin wat te lezen. 07.30 mijn nieuwe huisgenootjes komen zo vast de woonkamer in waar mijn matras ligt dus ik zit met mijn trainingsbroek aan op bed te lezen met de ventilator in mijn giechel. 8.00 nog niemand gezien en ik begin me te vervelen,ik pak de fles roosvicee die ik voor loes en Robin haar 1jarige zoontje mee heb genomen en wandel wat onzeker de trap af. Leeg huis alle deuren dicht geen hond te bekennen.. en nu? Terug naar boven dan maar. Terwijl ik mijn laptop aanzet zie ik opnieuw 7.45 op het klokje en begin te lachen dat het zo vroeg is in Nederland. Dan begrijp ik het ineens,gister in de bus is mijn laptop aangeweest dus de klok staat op turkse tijd en mijn mobiel? Die staat dus 2 uur voor! Achja wat zal ik zeggen dat krijg je als het automatisch en handmatig veranderd word! Vandaag ga ik een turkse simkaart kopen en even bij de bazaar langs kijken hoe het met mijn grote broers is,verder gaat loes ook met de kleine naar het centrum en mag ik gezellig mee! Gegroet vanuit het nu al warme turkije,34 graden 7:49.!

  • 18 Juli 2013 - 13:58

    Marianne Hissink:

    wat gaaf Marit dat je dit bent gaan doen. En leuke verhalen. Ik heb het met plezier gelezen en hoop nog veel te lezen. Hoe lang blijf je daar ?Wat doe je daar voor werk? Ik zal Lisa dit ook laten lezen uit ze straks terug is uit OOstenrijk.

    tot horens lieverd en geniet er van
    Mariannen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Marmaris

Marit

Actief sinds 10 Juli 2013
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 8904

Voorgaande reizen:

24 Juni 2014 - 27 September 2014

Marmaris deel 2

14 Juli 2013 - 31 Oktober 2013

Marmaris

Landen bezocht: